Sunday, February 27, 2011

HiHIHi

Gua ajaib



Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall…


Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap kat kampung… Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia….


” Pak, itu amenda pak?”
Bapak menjawab,” Entah lah nak….bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh….”


Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi ke dinding dan menekan butang lif tersebut…..lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup…..tidak lama kemudian lif terbuka…TINGGGG!!!!!

keluarlah seorang amoi yang punyalah cun macam ANGELINA JOLIE…


lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah…


“NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI,
KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH….CEPAT








Isteri idaman



Kriteria isteri idaman adalah:






1. Seorang isteri yang cantik, pandai bersolek, memasak dan mengurus rumah adalah hal yang penting.


2. Seorang isteri yang periang, bertenaga, dapat membuat kita tertawa dan menghibur dikala duka juga penting.


3. Seorang isteri yang memahami, soleh, jujur, taat beribadah dan dapat dipercaya sangat penting.


4. Seorang isteri yang dapat memahami dan memuaskan anda secara lahir batin dan di tempat tidur juga sangatlah penting.


5. Tapi yang paling penting adalah ke empat-empat istri tersebut di atas tidak saling mengenal satu sama lain...






Kes seluar dalam


Isteri Ah Chong marah-marah dan menuduh pembantu rumahnya mengambil seluar dalamnya. Keadaan kecoh membuatkan suasana yang bising dan mengejutkan Ah Chong dari tidur.


Ah Chong: Apa yang bising ni?


Isteri: Seluar dalam saya hilang bang.. tentu Seri (pembantu rumah) yang ambil


Ah Chong: Seri, betul kami yang ambil?


Seri: Tidak Pak, Seri tak ambil


Isteri: Kalau seluar dalam biasa saya tak kisah, ini seluar dalam berjenama. Masih tak pakai lagi. Bukan satu tapi setengah dozen. Seluar dalam tu saya beli masa kat Eropah dulu…


Ah Chong: Tentu awak tak cari betul ni…


Isteri: Dah semua tempat saya cari. Dalam rumah ni tak ada orang lain yang ada. Tak kan la abang pakai seluar dalam saya…


Ah Chong: Mana ada abang ambil…. Seri, betul ke kamu tak ambil seluar dalam tu?


Seri: Betul Pak… sumpah. Pak pun tahu saya TAK PENAH PAKAI seluar dalam… masakan saya teringin seluar dalam tu…


hahaha..yang menjadi misteri..ke manakah seluar dalam itu menghilang???



Kopi masin



SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?


DOL: Gula dah habis!


SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?


DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!








Oh abang Mie


Juliana : “Abang Mie… Jom la datang rumah… saya rindu la.. lagipun suami saya pergi oversea tadi..”


Helmi : “baiklah malam esok abang pergi tau… nanti pandai la abang tipu isteri abang tu..”


Juliana : “Oh ya.. sebelum datang esok.. abang cukur misai kasi licin dulu ye.. abang tahukan saya suka lelaki yg baby-face.”


Helmi : “Alamak… yang ni susah sikit.. isteri abang suka abang simpan misai ni nanti dia marah plak”


Juliana : “Alaaa… abang ni nak jumpa saya ke tak nie?”


Helmi : “oklah.. oklah.. Ana punya pasal.. apa saja abang sanggup”


Keesokan paginya, semasa Helmi hendak keluar untuk ke pejabat dia telah memesan kepada isterinya yang dia pulang lewat malam ini kerana ada mesyuarat penting… dan di pejabatnya.. Helmi telah mencukur misainya sampai licin..


Jam 4 pagi ketika Helmi balik ke rumahnya… isterinya sudah tidur… Dengan perlahan Helmi salin baju dan naik ke tempat tidur…tiba-tiba isterinya tersedar lalu meraba-raba wajah Helmi yang licin itu dalam kegelapan… dan berkata… “Kenapa kau tak balik lagi Jalil… kejap lagi suami akak balik…!!”







RM1 atau RM50



Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:


“Oit,lama tak nampak, mana ko pergi?”


Lima puluh menjawab ” Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,


Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF,
M’sianIdol.. tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?”


Duit seringit menjawab perlahan seraya menunduk, “Hmm..biasa lah..


Balik-balik tempat sama.. surau, masjid, surau… “.


Moral of the story: Takkan la asyik-asyik nak derma RM1 je kat mesjid
Or
surau, tambah la sikit..






Sila datang lagi



SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.


DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"...degil!






 








 


 

No comments:

Post a Comment